Allereerst vond ik de tracking zelf behoorlijk nauwkeurig. GPS verloor nooit het signaal, niet onder grote gebouwen, niet in de bomen.
HRM-gegevens waren ook behoorlijk nauwkeurig. Ik loop een paar intervallen en de gegevens toonden altijd mijn hartslag aan het aanpassen aan de verschillende inspanningen. Ik heb een paar runs gedaan met deze beide en de TomTom Runner Nike Internationalist Mujer 3 en gegevens waren consistent tussen de twee apparaten.
Je hebt de tijd horizontaal en een paar statistieken verticaal. Van boven naar beneden zie je: hartslag, tempo, cadans, hoogte.
De verticale lijnen aangegeven met nummers (1, 2, 3 ...) zijn ronden die ik handmatig heb geactiveerd door op de Polar-knop op het horloge te tikken. U kunt ervoor kiezen om handmatige ronden te volgen of om automatische ronden te hebben op basis van tijd of afstand.
Je kunt je run natuurlijk seconde per seconde volgen op een kaart en Polar heeft een functie genaamd "Herbeleiden" toegevoegd, waar je een video te zien krijgt die afwisselend een stip op een kaart laat zien en Google Street View-afbeeldingen van het gebied.
Als je altijd dezelfde lus uitvoert, is dat geen goede functie. Maar laten we zeggen dat je op vakantie bent en door een nieuwe stad rent - het is heel mooi om dit te hebben om die run echt opnieuw te beleven.
Volgens een artikel dat ik zojuist op de BBC-website heb gelezen, wordt de financiering voor schoolsport verlaagd. Nu weet ik dat hardlopen niet bij iedereen past, maar het is toch wel de meest kosteneffectieve sport die je nodig hebt: je hebt alleen een speelveld nodig. Wacht even - we hadden er een paar jaar geleden een voordat we het verkochten aan een ontwikkelaar om huizen te bouwen om wat geld te verdienen.
Dus ik voorspel dat we over 10 tot 20 jaar misschien niet zoveel medailles verzamelen bij zeilen of roeien, maar misschien kan dit het begin zijn van een nieuw tijdperk in Britse afstandsrennen? We kunnen Nike Roshe Run Donna maar dromen.
Dit alles heeft me ertoe aangezet om te herstellen in een geheugen om een ??aantal van mijn vroegste herinneringen aan buiten adem en vernederd gevoel opnieuw te beleven. Hoeveel geld we ook naar sportuitrusting gooien om te proberen jongeren aan te moedigen hun computerspellen neer te zetten en actief te worden, er zullen nog steeds de kinderen zijn, zoals ik, die het echt niet willen doen.
Ik ben dol op het gevoel dat ik mezelf een paar jaar geleden op een enorme, zweterige hoop met rood gezicht heb uitgeoefend. Verrassend genoeg willen tieners dit niet doen. De jaren tussen ongeveer 10 en 18 zijn enkele van de moeilijkste, zelfbewuste, ongemakkelijke gevoelstijden in iemands leven. Het is geen goed moment om gedwongen te worden om voor je collega's te veranderen en rond te rennen. Ik was goed begonnen op de basisschool, meldde me aan voor urenlange voetbalcoaching Nike Air Max 90 Heren en zelfs een hardloopwedstrijd op sportdag. Maar tegen de tijd dat ik 11 en de grote rare wereld van de Secondary School raakte, kwam er een einde aan. Gelukkig had ik een briefje van mijn moeder die me excuseerde van PE dat ik kreukvrij bleef en ruim twee jaar aan leraren presenteerde.
Als ik terug kon gaan om met mijn 15-jarige zelf te praten, zou ik haar vertellen om haar trainers aan te trekken en in beweging te komen, dat een beetje oefening zou helpen mijn vlekkerige huid op te lossen en dat 99% van de mensen in mijn PE klasse waar ik me over drie jaar niets om zou bekommeren of zelfs maar weer zou zien. Maar ik betwijfel of ik zelfs naar mezelf zou hebben geluisterd.
Op de Polar Flow app kun je het menu 'Programma's' selecteren en het brengt je naar een scherm waar je kunt beslissen voor welk evenement je traint: een 5k, 10k, halve marathon of marathon.
De app vraagt ??je Adidas Superstar Mujer wanneer het evenement is en hoe lang je moet trainen. Er is een minimale trainingsduur (je kunt bijvoorbeeld niet in 4 weken voor een marathon trainen), maar je kunt zo lang trainen als je wilt. Je selecteert een paar dingen, zoals je huidige activiteitenniveau, hoeveel dagen je per week wilt trainen, enz. En het zal een gepersonaliseerd trainingsplan produceren dat klaar is om door je horloge te worden uitgevoerd.
Hier is een screenshot, en als je een meer gedetailleerde doorloop wilt, heeft Polar een video die de hele activiteit laat zien (ook hieronder ingesloten).