Ik Nike Roshe Run Damen heb de afgelopen dagen veel e-mails ontvangen over dit artikel gepubliceerd in de New York Times over 'maximalistische' hardloopschoenen. Ik kon het niet laten er geen commentaar op te geven. Voor degenen die deze blog hebben gesynchroniseerd als een forum dat minimalisme omarmt, denk ik dat mijn punt wordt gemist. Ik schrijf over hardlopen en alles wat met hardlopen te maken heeft. Het gebeurt gewoon zo dat als podoloog en hardloper mezelf vaak schoenvragen stellen. Mijn ervaring als chirurg van de voet en enkel in de afgelopen 14 jaar heeft me veel kansen gegeven om te zien en te begrijpen hoe onze voet reageert op verschillende situaties, waaronder de negatieve effecten die onze schoenen voor de maatschappij kunnen hebben op onze voeten. Schoenen helpen hardloopgerelateerde verwondingen niet. Je hardloop testament corrigeren. Nike Internationalist Donna In mijn praktijk proberen we de simplistische benadering te volgen om pati?nten te helpen die lopers zijn. Trainingspatronen maken zo'n overweldigende meerderheid van hardloopgerelateerde verwondingen uit dat tijd besteden aan het bespreken van schoenuitrusting en orthesen meestal niet nodig is. Ja, het is leuk om alle hardloopschoenen te zien die pati?nten me brengen, maar het is echt niet nodig. En eerlijk gezegd, meestal vertel ik pati?nten dat ze een te rigide schoen dragen !!
Dus wat is er met alle hype met deze meer dan dempende maximalistische schoenen en waarom helpen ze sommige hardlopers echt? Ik weet niet zeker of ik kan uitleggen hoe ze sommige hardlopers helpen, maar ik denk wel dat ik weet wat er aan de hand is. Om te beginnen zijn het zeer brede, zachte en relatief platte schoenen. Ze zijn meestal stijf in de middenvoet, Nike Air Max 95 Womens hoewel de nieuwere modellen flexibiliteit introduceren. Ze zijn zwaarder ondanks het feit dat ze licht zijn vanwege hun grootte. We weten het, en veel studies hebben bewezen, hoe meer schoenen er zijn qua gewicht, hoe meer we een lagere lopende economie zullen zien. Dus een zwaardere, maximalistische schoen met demping vermindert de economie en dus de snelheid. Naarmate we meer tussen de grond en onze voet plaatsen, neemt de proprioceptie af en neemt ons vermogen om de voet te veranderen in reactie op het oppervlak af. Maar wat ik denk dat er met deze schoenen gebeurt, is dat mensen van vorm veranderen en de schoen de grond wordt omdat deze zo groot en zo breed is. Hierdoor kan de voet zich natuurlijker gedragen en dan in de schoen slaan en niet met de schoen. Als je deze schoenen ooit hebt geprobeerd, ben je het er misschien Nike Air Pegasus 83 Mujer mee eens dat het lijkt op rennen of lopen op een worstelmat. Het is een zachte en zachte rit en dankzij de brede basis kan je voet slaan waar hij "wil", wat kan resulteren in een natuurlijker slagpatroon. Is het de schoen die alles geneest voor hardloopblessures? Absoluut niet. Een dergelijke schoen bestaat niet. Voor elke pati?nt zie ik dat liefde hun Hoka's of Nike Air Force 1 Damen maximalistische schoenen is, ik zie een andere die zegt dat ze hen kniepijn, hielpijn hebben gegeven of er gewoon niet in konden rennen. Ik heb geadviseerd ze te gebruiken bij pati?nten die een Cam-walker nodig hebben maar die zijn enkel niet volledig ge?mmobiliseerd hoeft te hebben. Ze zijn een geweldige herstelschoen voor degenen die net een operatie hebben ondergaan of hun voet een tijdje moeten laten rusten. Ik heb op die manier veel succes gehad. Wat betreft hardlopen? Besteed uw tijd en geld aan het ontwikkelen van een meer natuurvorm en het leren van veilige trainingspatronen.
Adidas heeft de lancering aangekondigd van SOLARBOOST, de nieuwe lichtgewicht en functionele hardloopschoen voor prestaties. Ge?nspireerd door NASA-ruimtevaarttechniek en het zelfvertrouwen van een hardloper, beschikt de schoen over de kenmerkende Nike Air Max Sequent 2 Femme BOOST-technologie van het merk naast de nieuwe Tailored Fiber Placement-technologie.
Senior Product Manager van Adidas Running Chris Ekman zei.
“Om een ??lichtgewicht, ondersteunend en comfortabel silhouet voor elke hardloper te cre?ren, hebben we ons laten inspireren door de auto- en ruimtevaartindustrie en hebben we Tailored Fiber Placement ontdekt, een technologie voor precisieproductie waarmee we materialen preciezer dan ooit tevoren aan elkaar konden hechten.”
SOLARBOOST bevat samen met de eigen BOOST-technologie nieuwe Tailored Fiber Placement-technologie. Het maakt gebruik van Aramis-gegevens om vezels in de middenvoet te construeren met Parley-materiaalinhoud, volgens Adidas. De technologie zorgt ervoor dat de lichtgewicht schoen ondersteuning en rijcomfort biedt, samen met comfort, rekening houdend met de prestaties.