Ik ben altijd sceptisch geweest over HOKA-schoenen, vooral vanwege hun omvangrijke uiterlijk, maar de HOKA ONE ONE Evo Mafate gaf me het gevoel dat ik iets misloop.
De Evo Mafate was comfortabel uit de doos, duurzaam en beschermend voor runs van verschillende lengtes en terreinsoorten, en lichtgewicht voor hoe omvangrijk ze aanvankelijk leken. Grippy, strategisch geplaatste nokken zorgden ervoor dat elke stap sterk en veilig aanvoelde op de bergopwaartse en royale tussenzooldemping en een gebeeldhouwd middenzoolontwerp gaf me het gevoel dat Nike Air Max Tavas Femmeik wolken op de afdaling aan het versnellen was.
Deze schoen is gemaakt om lange afstanden te lopen. Het gepatenteerde bovenwerk van de MATRYX?-stof is lichtgewicht en sterk (je zou het bijna kogelvrij kunnen beschouwen) om voetstabiliteit, duurzaamheid en bescherming te garanderen. Deze HOKA ONE ONE-kenmerkende ontwerpelementen - Meta-Rocker-geometrie en super gedempte tussenzool - zorgen voor een snelle en comfortabele run.
De Vibram Megagrip-buitenzolen van de Mafate waren gripvast genoeg voor de meeste rotsachtige, trail, vuil, grind, modder en andere soorten terrein. Als iemand die van controle houdt op het pad, waren deze schoenen voldoende responsief, behalve op zeer smal, rotsachtig terrein.
De hoge demping van deze schoen (34 mm hielstapel, 30 mm middenvoet) biedt bescherming tegen rotsen, wortels en andere gevaren Nike Internationalist Damen op het parcours. Het geweven bovenwerk van deze schoen is gemaakt van gepatenteerde MATRYX?-technologie doordrenkt met Kevlar voor duurzaamheid en extra bescherming (Kevlar is het primaire materiaal dat wordt gebruikt in kogelvrije vesten).
Dit materiaal is effectief in het voorkomen van scheuren en doorprikken van schurende elementen op het pad. Het lichtgewicht materiaal is echter dun; zodat u nog steeds een impact ondervindt van elk direct contact met een steen of een hard voorwerp bovenop uw voet.
Zal orthesen je kniepijn verhelpen? Waarschijnlijk niet. Wanneer ze helpen, komt dit waarschijnlijk door het veranderen van de manier waarop je rent, geen echte biomechanische 'Adidas Superstar Hombre correctie' zoals we ooit dachten.
Van voetorthesen die zijn ontworpen om de voetpreactie te beheersen, wordt gedacht dat ze tibiale en femorale interne Asics Gel Lyte 5 Womens rotatie voorkomen en daardoor patellofemorale pijn verminderen.
Het kostte me meer dan vijf jaar hard trainen om voor het eerst 4:00 voor 1500 meter te breken. Niet lang daarna miste ik bijna twee jaar training met een knieblessure. Toen ik weer kon beginnen met rennen, vroeg ik me af (en maakte me zorgen) of het me nog vijf jaar zou kosten om mijn vorm te herwinnen. 3:48 in gebruik die zomer. Hoe kon iets dat de eerste keer zo moeilijk was de volgende keer zo gemakkelijk (relatief) zijn?
Na 50 mijl op deze schoen als iemand die hard is op schoenen, is er weinig bewijs van slijtage ergens op deze schoenen. Het bovendeel vertoont geen tekenen van scheuren of rafelen, zelfs niet Nike Air Max 270 Dames aan het puntje van mijn grote teen, dat is de eerste plaats waar ik gaten in mijn hardloopschoenen zie.
Ik heb vastgesteld dat Vibram Megagrip-materiaal duurzaam is op veel producten die ik bezit. Dit was ook het geval met de buitenzolen van de Mafate, die minimale gebruikssporen vertonen.