Het besloot om Adidas Ultra Boost Womens voor het eerst in weken - WEEKS - de dag voor die race te regenen. Ik verachtte modder. Het was de vijand en ik wilde dat hij stierf.
Heuvels. De cursus was redelijk vlak, maar toen ik de heuvels voor me zag, staarde ik ernaar met intense haat.
Rotsen. Stoppend. Tenen. Zo. Veel.
Mijn schoenen. Dezelfde schoenen waarin ik maanden heb getraind. Ze zijn te klein en ik heb ze zeker teruggestuurd omdat ik ze nooit meer wilde hebben.
De zon. Het was de hele ochtend heerlijk bewolkt, maar toen, zo dicht bij de finish, zou het een "mooie dag" worden.
Het veld. De prachtige prairie waar we kilometers doorheen liepen. Ik bad om vooruit te kijken. De open prairie onder een brandende zon ... Ik haatte het.
Nadat al die gevoelens waren afgenomen, op ongeveer mijl 30, was het einde nabij en ik merkte dat ik in een nieuwe stemming Nike Roshe Run Womens kwam. Ik voelde me geluk, dankbaarheid, trots en nog meer ambitie. Ik was verbaasd dat ik elke pijn die ik voelde kon verdrijven en elke negatieve gedachte die ik had kon negeren. Ik kon 33,4 mijl rennen (ja, mijn eerste parcours was eigenlijk meer dan een echte 50k) en kwam nog steeds levend en wel aan de andere kant uit. Ik voelde me meer dan levend. Ik had het gevoel dat ik alles kon, hoe cliché dat ook klinkt.
Dit zijn de dingen die ik ontdekte waar ik van hield na mijn eerste ultra:
De mensen. Oh, de lopers die je op het pad tegenkomt! Iedereen is geweldig en altijd, altijd bemoedigend.
Sandwiches met pindakaas en jam. Ik ben er vrij zeker van dat PB & J mij hebben gered tijdens mijn eerste trailrace. Ik keek er naar uit om die kleine driehoek bij elke hulppost te grijpen.
Mijn GPS-horloge. Het leefde! De batterijen hebben de hele race meegemaakt en ik was zo blij dat ik die Nike Air Zoom Pegasus 32 Herren tijd in zijn geheugen kon opslaan.
Enkelvoudig traject. Gewoon om in de koele, schaduwrijke bomen te zijn. Dat was een van mijn favoriete onderdelen, omdat het altijd op de hielen zit.
De top van de heuvel. Ik kreeg een enorme waardering voor de top van de heuvel. Omhoog klimmen was werk, maar het gevoel om de top te bereiken is geweldig.
Mezelf. Na deze race was ik echt trots op mezelf. Ik wil dat gevoel elke dag van mijn leven opbouwen.
Wetende dat ik mijn geest kon concentreren op iets dat zo veel probeerde en dat mijn lichaam me niet in de steek zou laten, was eerlijk gezegd een ongelooflijk gevoel. Ik had geen spijt van mijn eerste trailrun-reis en zal blijven rennen zolang ik kan. Ik wil die zeventigjarige zijn en de finishlijn van een 80 mijl lange trailrace passeren. Ik heb geleerd om niet bang te zijn om iets compleet nieuws en engs te beginnen, en het tijdperk waarin je Nike Air Zoom Pegasus 33 Femme begint is niet relevant. Ik heb hardlopen en mijn levenslange trailzus daarvoor te danken.
Het is een paar weken geleden dat ik mijn fiets heb gehad. Ik heb me meestal aan paden gehouden (en meestal aan het West Side Highway-pad), maar ik heb een beetje op straat gereden. Gisteravond reed ik van mijn appartement naar het westen naar de West Side Highway, naar het einde van het eiland en naar de Brooklyn Bridge. Ik besloot dat ik niet zo ver wilde rijden, dus keerde ik me om terug naar de stad te rijden. Ik zag een fietspad in Center Street en reed die door Chinatown omhoog tot het Lafayette werd.