Onlangs heb ik twee afzonderlijke ervaringen gehad die volgens mij veel andere vrouwen in onze sport zijn tegengekomen, ongelijke erkenning en viering in vergelijking met onze mannelijke leeftijdsgenoten. Het waren kleine incidenten, maar zoals een beetje gruis in mijn schoen stoorde het me ondanks het feit dat het onbeduidend leek.
Ik wil beginnen met te zeggen dat mijn algehele persoonlijke ervaring in de wereld van ultrageluid overweldigend positief is geweest. Het Adidas Zx 750 Womens grootste deel van mijn tijd racen (en dat kan veel tijd in ultrageluid zijn) Nike Air Presto Femme heb ik doorgebracht met hardlopen met mannelijke concurrenten. Ze zijn vriendelijk en ondersteunend geweest en hebben me als een gelijke behandeld. De races waaraan ik heb deelgenomen, hebben altijd gelijke prijzenbeurzen gehad, enz. Hoewel er nog steeds een groot verschil is in het aantal mannelijke versus vrouwelijke deelnemers, ken ik een lokale raceregisseur die actief vrouwen naar zijn evenementen heeft gerekruteerd om te proberen wat toe te voegen balans met die mix.
Ik ben echt blij dat Ashley en ik ben in juni begonnen met onze kleine verantwoordingsplicht. Ze verhuisde terug naar NYC vanuit Genève, en ik moest gewoon mijn optreden regelen. Ik heb de afgelopen maand alles in MyFitnessPal geweldig gedaan en ik had zelfs 3 pond verloren voordat ik Nike Internationalist Mens op vakantie ging. (Meer over dat TK.) Het nauwer volgen van mijn trainingen en voeding heeft er zelfs toe geleid dat ik andere positieve beslissingen in mijn leven heb genomen, zoals het beter volgen van mijn financi?n ... en al deze positieve, gezonde beslissingen leiden ook tot minder angst. Dus voordat ik begin aan de workouts + eten van vorige week, wil ik je eraan herinneren dat ik in Florida was op vakantie met de fam. Ik wilde daar graag van genieten en zo goed mogelijk uit eten gaan, terwijl ik toch mijn gezondheidsdoelen in gedachten hield. Ik wilde ook echt elke dag trainen terwijl ik daar was.
In april van dit jaar liep ik de Hyner Trail Challenge (50k), en deze had alle elementen van gelijkheid die ik zojuist noemde. Ik had een fantastische race, het resultaat van hard werken, lange trainingsuren en een slimme pacing en Nike Air Max 90 Damen uitvoering. Ik was de eerste vrouwelijke finisher in de 50k, en ik was super blij met de ervaring en de prestatie. Plus, ik moet een bijl mee naar huis nemen als een prijs, die een moeder van twee jongens heel veel credo koopt (en waarschijnlijk een paar extra grijze haren die zich zorgen maken of ze het zullen proberen te gebruiken).
Toen ik na de race door alle foto's en berichten op Facebook bladerde, was er een link naar de verslaggeving van de plaatselijke krant over het evenement. "Cool" Ik dacht: "Laten we eens kijken." De krant sprak over het evenement, de DCNR-secretaris die verscheen, de verticale klim van het 25k-evenement en de top drie mannen in zowel de 25k als 50k. De krant vermeldde geen enkel woord over vrouwelijke finishers. Geloof me alsjeblieft als ik zeg dat het probleem niet was dat ze mijn naam niet hadden Nike Air Max 1 Womens vermeld, het was dat ze hadden gedaan alsof de damesrace niet bestond, alsof het niet belangrijk genoeg was om te dekken.
Mijn volgende race was de Worlds End 100k. Ik nam de 2e plaats op een zeer zware baan en overtrof eigenlijk het vorige parcoursrecord. Trail Runner magazine omvatte deze race eigenlijk als onderdeel van de trofee-serie, maar nogmaals, de dekking was minder dan geweldig voor de vrouwen. Ze spendeerden veel meer tijd aan het praten over de mannenrace, en vervolgens plaatsten ze onjuiste informatie over de vrouwenrace. Het nam een ??beetje de opwinding weg van het hebben van mijn naam genoemd in Trail Runner.
In beide gevallen hebben de racedirecteuren (beide heren) het probleem met de publicatie aangepakt, en in het geval van Worlds End schreef de RD een heel mooi bericht over een thuisblijvende vader van drie Nike Air Max 2017 Dames jonge meisjes die van de paden houden, en die hij kan in de toekomst trailrunners zijn. En toch, ondanks de schijnbare onbeduidendheid van de fouten in het grote geheel van dingen, en de overweldigende steun van de algemene wandelgemeenschap, was ik nog steeds ge?rriteerd door de twee incidenten.