Mijn vriend Felicia is een van mijn favoriete volgers op Twitter. Zo hebben we elkaar ontmoet. Ze is een briljante marketeer, schrijver, mens met een hart van goud en een donker, donker gevoel voor humor - omdat je iemand nodig hebt om soms ongepaste depressieve grapjes te maken. Ze plaatste een Nike Air Max 97 Womens thread op Twitter over haar prestaties in 2018 - zo vaak dat velen van ons onze prestaties bagatelliseren of ons op onze mislukkingen concentreren - en het inspireerde me hetzelfde te doen. Als ik terugkijk op het jaar, is het zo ontsierd met mijn Adidas Tubular Femme ziekenhuisopname en depressie, maar ik ben en heb zoveel meer bereikt dan dat.
Terugkijkend op die berichten bracht me echt terug op een emotionele reis. De vrolijke, dwaze koekjesuitwisseling. De cookie-swaps waar mijn moeder naartoe kwam. De verrassingskoekwissel die Meg voor me organiseerde het eerste jaar dat mijn moeder ziek was. Die eerste die ik vorig jaar na haar dood had gehost. Maar wat ze allemaal gemeen hebben, is dit: ik ben een gelukkige vrouw die zoveel geweldige vrouwen in mijn leven heeft, zelfs als sommige van de cast van personages verandert.
Een winterrun wordt mogelijk gemaakt als je eenmaal de moeizame beslissing hebt genomen om dat aangename, warme bed, auto, kantoor of badkamer met trailhead in te ruilen voor de kou. Daarom is het vanzelfsprekend dat we ons vaak volledig en hopeloos overdressed presenteren Adidas Zx Flux Damen aan de winter. Met de winter hardlopen, is het ongemak onmiddellijk. We worden vaak geconfronteerd met een harde windstoot die in ons gezicht prikt en onze ogen verbrandt, terwijl we tegelijkertijd de adem uit onze longen zuigen. Het kan beklemmend aanvoelen, maar als je jezelf door die eerste stadia van fysieke shock en emotionele spijt kunt, kun je de echte taak krijgen.
Zweet niet Voordat ik mijn eerste winter-ultra probeerde, kreeg ik een eenvoudig advies van een winter-ultrarunning-veteraan: niet zweten. Hoe meer ik erover nadacht, hoe logischer het was. Ik begon me de tijden tijdens winterruns en races te herinneren dat ik me het meest kwetsbaar en wanhopig voelde: toen ik doorweekt was van het zweet. Toen ik eenmaal bezweet werd, kon ik niet stoppen met rennen omdat ik het meteen koud zou krijgen. Dit deed me nog meer Nike Air Force 1 Womens zweten. Mijn aanpak was om hard te rennen terwijl ik doorweekt was in zweterige, zware lagen, totdat ik veilig terug was in die aangename, warme bed-, auto-, kantoor- of trailhead-badkamer. Gelukkig zou deze aanpak niet werken voor een meerdaags evenement midden in de winter. De maanden voorafgaand aan de race waren onvermoeibaar bezig met testen en falen en eindelijk leren, niet om te zweten. In de loop van 160 mijl, bijna 60 uur, in windkoude dieptepunten rond -20 (dit hielp), ben ik blij te kunnen melden dat ik niet veel heb gezweet.