Voor mij waren de grote kanonnen op de racedag deuntjes. Ik was van plan om te wachten tot ongeveer 40 mijl om te beginnen met het luisteren naar muziek, maar merkte dat ik die boost ongeveer 35 mijl nodig had. Gelukkig heeft vriend en kantoor-DJ Cassandra Caffee Morelock een rockin-afspeellijst voor me samengesteld. Haar selectie werd afgewisseld met mijn deuntjes die dingen een beetje door elkaar schudden en me nieuwsgierig maakten om te horen wat er aankwam. Een van mijn Nike Internationalist Femme favoriete momenten van de race vond plaats tijdens de laatste twee mijl Nike Air Max 270 Herren afdaling naar de finish. Het nummer van Beyonce, "Run the World" (dat ik nog nooit eerder had gehoord) kwam op en het was gewoon het allerbeste, meest vrolijke nummer om me weer naar de finish te krijgen. En zo gaat het. Na 11 uur en 26 minuten was mijn dag in de bergen compleet. Ik passeerde de finish met groeten van lieve vrienden Jenny, Brock, Rebekah en David. Ik passeerde de finish behoorlijk verdomd gelukkig.
Elke keer als ik dit artikel begin te typen, raak ik vast aan de intro, ik wil me richten op het aanpakken van de toetredingsdrempels die vrouwen verhinderen om de natuur te verkennen, maar ik kan er niet komen tenzij ik problemen met ongelijkheid en de geschiedenis opneem van onze samenleving.
Zie je, het is allemaal gerelateerd. We moeten begrijpen waar we zijn begonnen, waarom stereotypen zijn zoals ze zijn en welke Nike Roshe Run Damen vooruitgang we hebben geboekt. Zonder die kennis maakt het onze missie voor verandering veel moeilijker.
Zeker, dit klinkt misschien als het begin van het artikel van een vrouwenbibliotheek, en ja, misschien wel, maar de manier waarop onze samenleving denkt en handelt is direct gerelateerd aan hoe we sport waarnemen, organiseren en benaderen (en al het andere wat dat betreft).
Nu we een beter begrip hebben van de strijd waar vrouwen voor hebben gevochten, en wanneer er verandering was, kunnen we de denkrichtingen en verwachtingen begrijpen die de maatschappij op vrouwen heeft gesteld.
Zoals je kunt zien, is de kwestie van gelijkheid een hot topic sinds iedereen zich dat kan herinneren. Het is 2018, en we marcheren nog steeds en eisen rechten die inherent moeten zijn aan het mens zijn, nooit afhankelijk van je geslacht, seksualiteit, ras of religie.
Helaas is de gezochte gelijke behandeling van elke mens en de verwijdering van discriminatie iets dat niet kan worden opgelost voordat alle leden van de samenleving op dezelfde pagina komen. De vervuiling die het gevolg is van negatieve denkrichtingen en verouderde maatschappelijke verwachtingen, heeft de barrières gecre?erd die we vandaag ervaren.
Terwijl ik de focus verleg naar vrouwen die specifiek op trailrunning lopen, zal ik de belangrijkste obstakels die vrouwen tegenkomen, wegnemen terwijl ze proberen toegang te krijgen.
Deze week rust ik, omdat conventionele hardloopwijsheid zegt dat je voor elke mijl die je in een race rent een dag vrij moet nemen van je training, en het is moeilijker dan je denkt. Nu, ik weet dat het klinkt alsof rusten het onderdeel van de training zou zijn dat het meest geschikt is voor een zelfbenoemde ‘Lazy Girl’, maar dat is het niet, en hier is waarom ...
Luiheid, althans voor mij, is een vorm van rebellie en opstandigheid, mogelijk omdat mijn eigen luie, ambivalentie ten opzichte van lichaamsbeweging werd gevormd in de PE-lessen op de middelbare school. Ik haatte gedwongen oefening en geloof nog steeds dat er niets goeds van kan komen.
Door ervoor te kiezen niet deel te nemen en manieren te bedenken om te worden vrijgesteld van lichaamsbeweging, rebelleerde ik tegen het systeem, tegen sociale normen en tegen zweet! Gedwongen inactiviteit is dus net zo slecht als gedwongen activiteit en mijn inactiviteit deze week geeft me niets van het gevoel van rebellie dat een vervalst briefje van mijn moeder me gaf toen ik op de bank zat te kijken naar mijn klasgenoten die de pieptest deden.
Ten tweede smaakt het verboden fruit altijd zoeter. Waarom smaken chocolaatjes en cakes zo goed? Anders dan de hoeveelheid suiker en verzadigd vet die ze bevatten? Omdat ze ‘stout’ zijn. Waarom is het geweldig om de hele dag in bed te Nike Air Pegasus 83 Femme loungen als we een ziekenwagen hebben getrokken, maar ik voel me gedwongen iets nuttigs te doen met een dag vakantie? Het schaatsen van een dag trainen (hoewel besmet door de schuldgevoelens dat ik zou moeten oefenen) is toegeeflijk en ondeugend, terwijl 'rusttijden' minder bevredigend zijn.