Het meten van heupadductie is Nike Internationalist Uomo relatief eenvoudig. Ik heb onlangs een biomechanische beoordeling laten uitvoeren in het UCSF Human Performance Center. Het hield in dat je op een loopband liep terwijl je vanuit verschillende hoeken werd gefilmd. Van deze beoordeling is een volledig rapport gegenereerd. Gelukkig had ik heel weinig heupadductie. In vergelijking met de controlegroep, wiens heupen in ongeveer 15 graden adductie zakken, was mijn druppel minder dan twee graden tijdens de loopcyclus.
Dit roept natuurlijk de vraag op: als overmatige heupadductie samenhangt met een blessure, en als het vrij eenvoudig is om te meten, waarom laten niet meer mensen de test doen? Ik veronderstel dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.
Weten dat je overmatige heupadductie Nike Internationalist Heren hebt, is één ding, maar het probleem oplossen is iets anders. Voor meer hierover wendde ik me tot de directeur onderzoek van het UCSF Human Performance Center, dr. Richard Souza: "Op dit moment zijn er twee denkrichtingen: heupspierversterking en looptraining. Over het algemeen heeft de versterkingsaanpak matig sterk bewijs dat het is effectief. De groep van Dr. Irene Davis leidt de inspanningen voor het omscholing van de loop en heeft opmerkelijke resultaten aangetoond in een beperkt aantal studies. " Ik heb ook Dr. Souza gevraagd of er een apparaat is dat mogelijk kan helpen. "Er is één apparaat dat ik ken dat is ontwikkeld door mijn dissertatieadviseur, de S.E.R.F. Strap (Stability thru External Rotation of the Femur) van DonJoy Orthopedics die rotatie en adductie verbetert", vertelt hij. Anders dan dat, "ik ben me nergens van Nike Air Max 2017 Femme bewust."
Dus daar heb je het. Een dreigend probleem. Een duidelijke diagnose. Weinig in de vorm van behandeling. Ik stel me voor dat we de komende jaren meer horen over heupadductie.
Laten we ons, met het risico cliché te zijn, verdiepen in de spreekwoordelijke Nieuwjaarsresolutie. Als hardlopers en atleten zijn de meesten van ons gewend om doelen te stellen en zich aan een plan te houden. Dit werkt geweldig voor racen en het instellen van PR's, maar hoe zit het met grotere levensproblemen? Waar leidt je pad je heen?
Persoonlijk had ik traditioneel mijn "5-jarenplan" afgestoft en opgefrist aan het begin van elk nieuwjaar. Ik had doelen gesteld die meetbaar waren, zodat ik kon bepalen of en wanneer ze werden bereikt. Zonder een duidelijk stappenplan waar ik heen wilde, redeneerde ik, ik was ervan overtuigd dat ik nooit ergens zou Nike Air Force 1 Damen komen.
Hoe pragmatisch deze benadering ook klinkt, er zijn bepaalde beperkingen aan het benaderen van het leven op een dergelijke lineaire manier. Wij mensen zijn dynamische en complexe wezens. Het leven kan niet worden gedestilleerd tot een lijst met doelen, gelukkig!
Nu ben ik verre van enige vorm van life coach. Heck, ik ben niet gekwalificeerd als ik. Maar als er tegenwoordig naar nieuwjaarsresoluties wordt gevraagd, is mijn leidraad altijd om 'je perfecte leven te schrijven'. Neem een ??pen en een vel papier en schrijf op wat je perfecte leven zou zijn. Droom groot, fantaseer, wees schandalig. Wat zou je het meeste geluk en persoonlijke voldoening brengen? Wat zou u doen (of niet doen)? Schrijf het allemaal op. Beter nog, ga voor een lange termijn en denk echt aan uw droomleven en schrijf het op.