Laten we vooraan beginnen als het gaat om bescherming. De teenbumper is een beetje een verkeerde benaming. Het is eigenlijk een dikker versterkt gaas dat zijn best Nike Air Max Command Damen doet om de voet te beschermen. Op mindere technische paden accepteren lopers een willekeurige rock of twee die ze schoppen. Maar op meer technisch terrein wordt het gebrek aan bescherming meer een probleem.
Aan de achterkant is de hielkap laag Nike Air Pegasus 83 Damen en blijft de minimalistische benadering van de schoen behouden. Het lijkt echter wel veilig te zijn.
De vulling rond de kraag is opnieuw minimaal. Waarschijnlijk goed genoeg tot gematigde paden, maar kan een probleem zijn op meer uitdagend terrein.
Ik ren meestal niet met een fles (hou zelfs niet van de taillebanden met de vier flessen) maar afgelopen zondag was het erg vochtig en we vertrokken later in de ochtend om de hitte nog erger te maken. Ik besloot een Camelbak-fles mee te nemen die ik had ontvangen als productmonster van The Running Event in Austin, TX. Ik was erg onder de indruk. Het paste heel comfortabel in mijn hand en de verstelbare ademende riem zorgde voor een goede pasvorm zonder de fles te hoeven "vasthouden". Het mondstuk heeft wat Camelbak de gepatenteerde Jet Valve ? -technologie noemt voor onmiddelijke Adidas Superstar Damen hydratatie met één simpele knijpbeweging. Dit bestaat uit een twist lock-dop die met uw duim of wijsvinger draait om de drinktuit te openen of te sluiten. Het werkt heel goed en lekte helemaal niet tijdens mijn run. 10oz vasthouden is waarschijnlijk het ideale volume om niet teveel gewicht toe te voegen. De ademende riem heeft ook een zak voor een sleutel of energiegel.
Ik zag de Salomon Sense 7 beginnen te verouderen terwijl ik ze op meer uitdagende paden droeg. Het zal niet goed presteren op rotsen of paden die veel obstakels op de weg van de hardloper inpakken.
Dat gezegd hebbende, is het belangrijk op te merken dat de lippen enige ondersteuning bieden door de modder. De nokken zijn ver uit elkaar geplaatst, wat zorgt voor een zacht gevoel hoewel het, zoals opgemerkt, de loper wel vertraagt. Dit is een belangrijk onderscheid, Nike Air Max 2017 Femme vooral voor degenen die veel trainen en / of racen in natte of modderige omgevingen. De schoenen zouden, geloof ik, goed presteren op langlaufbanen, zelfs door nat gras of modderige plekken.
Tijdens mijn eerste run met de Salomons testte ik ze op een redelijk vlak parcours met minimale technische uitdagingen. Ze presteerden uitstekend, waardoor ik die extra versnelling kon raken wanneer ik dat wilde.
Hoe uitdagender het parcours werd, hoe minder bruikbaar de schoen werd. Het werd uitgedaagd door modder, meer nog dan andere schoenen die ik zou beschouwen als aan de snellere kant. Hetzelfde geldt voor besneeuwde of zandige gebieden. Voor degenen die van de schoen houden, is het belangrijk om te begrijpen op welke oppervlakken het meest voordelig kan zijn voor de hardloper.
Ik had onlangs een neef die me vroeg welke Nike Air Max 90 Mujer schoenen haar broer zou moeten dragen voor zijn plantaire fasciitis. Hij was net bij zijn arts geweest en kreeg te horen dat hij 'goede schoenen' moest hebben. Mijn volgers weten waarschijnlijk al wat ik vind van de uitdrukking 'goede schoenen', dus ik zal dat in dit bericht niet bespreken. Ten minste in detail !! Je kunt dit bericht lezen voor een snel begrip van mijn gedachten over schoenuitrusting.
Wat is plantaire fasciitis? Plantaire fasciitis is een ontsteking. Het wordt beschreven als ontsteking als de plantaire fascia, een dicht bindweefsel dat de boog overspant. Het is afkomstig van het hielbeen en waait uit tot elk lang bot (middenvoetsbeentje) van de voet.