Afgelopen december was ik terug in Peterborough en was ik naar de plaatselijke Parkrun gegaan. Het was een ijzige zaterdagochtend en delen van de route hadden nog steeds een dunne laag ijs die hen Nike Roshe Run Damenbedekte. Mijn vader was met me meegegaan en hij wachtte bij de start. Zoals altijd bij een Parkrun, was het een gemengde en inclusieve groep hardlopers.
Toen Nike Cortez Heren de lopers zich klaarmaakten voor de start, kregen veel jumpers een schuilplaats met clubvesten en race-singlets. Ik droeg twee tops met lange mouwen (een van Sweaty Betty en de andere Lululemon). Ze gingen nergens heen. Het was koud.
We gingen op de route met twee ronden. Ik rende hard om op te warmen, maar was voorzichtig om het ijs te vermijden en rende gedeeltelijk over ijzig gras om er omheen te gaan. Aan het einde van mijn eerste ronde schreeuwde mijn vader me iets toe dat ik niet helemaal begreep. Halverwege de tweede ronde besefte ik dat ik de eerste vrouw was die voorbij ging.
Ik was de eerste vrouw die die zaterdag de Parkrun be?indigde. Het was geen zinderende tijd, maar een ijzige ochtend en het was een relatief nieuwe Parkrun hielp. Ik had nog steeds beide lagen aan. Ik zag er niet uit als je typische snelle hardloper. Nike Air Pegasus 83 Damen Misschien waren sommige lopers verrast over mijn positie, gezien mijn outfit.
Ik draag veel verschillende kledingcombinaties om te rennen. Soms sta ik op een race in korte shorts en een clubvest; soms rol ik uit bed, trek een nette korte broek en een bierfestival-t-shirt aan om een ??paar mijl te doen; soms draag ik niet-traditionele sportmerken zoals Sweaty Betty, Lululemon, Boden of Onzie.
We hebben allemaal het vermogen van iemand om te rennen af ??en toe beoordeeld. Als je naar een bepaalde Parkrun in Zuid-Londen bent geweest en een man in een shirt en formele werkschoenen hebt zien opduiken, heb je dat zeker gedaan. En misschien zijn we zelf beoordeeld.
Soms kan het aantrekken van je clubkleuren aanvoelen als een uniform. Je voelt je onderdeel van een team en bereidt je mentaal voor op een race. Soms wil je kleding dragen Adidas Nmd Donna die geen zin heeft om hardloopkleding te dragen, kleding waarmee je opvalt of die je helpt op te lopen. Maar kleding kan je niet sneller of langzamer maken; je bent altijd dezelfde loper eronder. Ik probeer ze niet te serieus te nemen.
Ik arriveerde donderdagmiddag in New York en het is een wervelwindrit geweest sinds ik landde ... en ik heb nog niet eens de marathon gelopen. Ik rijd de TCS New York City Marathon met Team ASICS en zij hebben me belast met het vastleggen van mijn ervaring voorafgaand aan de racedag en de eigenlijke race zelf. Ik ben volledig gevuld met een videocamera en checkt elke 2 mijl tijdens de race in (lees hier meer over).
Omdat ik de race rijd met ASICS en de Blogger Challenge-lopers, hebben we behoorlijk wat ervaring in de aanloop naar de racedag. Vrijdagochtend hebben we een ontmoeting gehad met de hele Nike Air Max 2017 Damen Team ASICS-groep, inclusief sociale media-persoonlijkheden, editors, medewerkers en elite lopers. Coach Andrew Kastor leidde de groep tijdens een shake-out van 2Nike Internationalist Damen mijl door Central Park - Ryan Hall en Gwen Jorgensen gingen natuurlijk mee. Het park was vol met hardlopers die precies hetzelfde deden als wij. Daarna hebben we foto's genomen, ontbeten en geluisterd naar enkele geweldige woorden van inspiratie en advies van Deena Kastor, Ryan Hall, Andy Potts, Gwen Jorgensen, Lauren Kleppin, en last-minute tips van Coach Kastor. De meeste races beginnen niet met dit soort shake-outrun, en ik was vereerd en genadig om aan zo'n evenement deel te nemen.